Tiada Idea Nak Update Blog?

Ini kebiasaannya terjadi pada blogger. Sebenarnya aku pon tak ada idea, tapi tiba tiba ada nak buat tajuk ni. Akal perlu berjalan dengan cepat. He he.

Apa yang perlu anda buat kalau tak ada idea langsung nak update blog.

Jawapan aku senang, pergi dekat google search je TIPS. Nanti mesti ada banyak keluarkan macam tips kuruskan badan ke, tips hilangkan jerawat ke. Korang pilih lah mana-mana tak kisah.

Bila dah buka dan baca artikel tersebut, kita abstractkan dia. Contoh macam aku selalu buat, aku baca habis artikel tu, kemudian aku tulis balik pada blog. Ingat janganlah copy paste. Kalau nak copy juga, credit pada mereka. Jangan sombong ye. Macam aku, aku tak copy tapi aku reviewkan. Contohnya tajuk “Tips : Kuruskan Badan”. Dengan tajuk ni aku refer pada diri aku. Ye la, aku kan gemuk jadi mungkin aku ada pengalaman untuk kuruskan badan. Jadi kita kongsi sikit dengan pengalaman dan artikel tersebut jadikan satu.

Senang je kan. Mungkin pada permulaan payah sikit la, tapi lama-lama ok je. Yang penting sabar. Usaha itu penting.

Selamat mencuba blogger sekalian.

Dunia Blog , , , ,

8 comments


  1. yes! itulah yang saya buat bila dah takdak idea :)

  2. Man

    saya tak de idea, saya tido..hahaha
    Man recently posted..Bersih 3.0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: