Tips : Blogger Baru Ingin Dapatkan Banyak “Reader” Dan “Commenter”?

Aku bukan seorang profesional tetapi aku akan berkongsi bersama blogger yang baru yang ingin dapatkan banyak pembaca dan orang untuk komen entri kita kan? Semoga ia dapat membantu anda semua.

Pertama sekali, tolong ! tolong ! dan tolong ! rajinkan diri korang untuk blogwalking. Tak tau apa itu blogwalking? Blogwalking ni korang kena rajin pergi blog orang lain. Lepas tu pergi la cakap hi kat tempat chat ke.

Lepas tu rajinkan komen entri pada entri mereka. Yang penting sebenarnya rajin lah. Kalau malas memang tak dapat lah nak tolong.

Dan apa yang aku nampak blogger nak cepat naik, tapi tak nak berusaha. Dulu aku pon camtu jugak. Lepas tu aku perlu berubah. Setelah aku ikut tips dari super blogger, maka aku dapat banyak komen. Aku dapat ramai kawan blogger.

Dan paling penting, jangan lah sombong. Orang dah comment blog kita tu, kita kena la balas balik.

Dan akhir sekali, yang tersangat sangat lah penting, banyakkan bersabar ye. Kalau kita nak menjadi seorang yang berjaya, kita kena belajar susah dulu. Sama dalam kehidupan kita sekarang. Kalau nak jadi CEO, boleh ke interview hantar resume terus nak jadi CEO. Takkan ? Mesti lah mula dari bawah kan? Jadi banyakkan bersabar.

Kepada blogger baru : Blog Tyka ini sering bagi tips. Dan ramai je ikut menjadi. Aku tak bangga. Cuma aku mahu tolong blogger baru sahaja.

Hidup Blogger !

Dunia Blog , , , , ,

18 comments


  1. blogwalking 2 macam nie la…
    lepas 2 komen…
    baru mesra..
    :)

  2. memang betul tu…rajin blogwalking…rajin komen entri blogger lain…nanti blogger tu pun akan buat benda yg sama…singgah balik blog kita…kan…hee :D

  3. Man

    sama akan gunakan tips ini kak..thnks atas perkongsian ini.

  4. Man

    tapikan kak, kadang-kadang saya ada gak termiss untuk balas komen. sebab komen dorang cikit je..hehehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: