Review Blog #1

Assalamualaikum ,

July sudah pun tiba … review blog ini memang antara salah satu plan aku untuk bulan July ini .. kenapa aku nak kena buat review ni ?? sebabnya ada kata begini “Datin, buat lah review blog , datin kan suka ambil tahu sama ada blog ini ringan ke , berat ke , perlu tambah apa-apa ke” Ini cadangan dari kawan blogger aku juga ..

Jadi aku akan mulakan mulai hari ini 1 July 2011 .. target aku 31 July 2011 aku akan dapatkan 100 review .. InsyaAllah ..

Siapa yang jadi mangsa untuk pertama ini .. Mangsa nya adalah kucinganStudio ..

ada satu hari tu dia rasa resah seperti ada sesuatu tak kena dengan blog dia .. dia rasa seperti tak cukup garam dan gula .. Jadi hari ini aku akan cuba dapatkan garam dan gula tersebut ..

Bagi aku untuk blog ni , ringan pon ringan , walaupun banyak widget , ia agak ringan lah juga .. tapi aku nak tuan blog ini susun sikit widget nya tu .. background putih dan tulisan hitam memang kesukaan aku sebab tak sakit mata .. cara penulisan bagus .. beliau seorang yang memerhati alam sekelilingnya ..

lagi comment dari aku , aku cadangkan buat lah “read more” .. Kelebihannya boleh dapat traffic lebih .. penulisan beliau sangat panjang dan apabila tidak buat “read more” ia menyebabkan page menjadi panjang .. tetamu blog akan rasa jauh untuk di scroll ke bawah..  untuk tajuk entry pula , pastikan mula dengan huruf besar .. baru nama education sedikit ..

Rasanya itu sahaja dari aku , harap beliau dapat mengatasi masalah tersebut .. ranking blog dalam world adalah 4,246,851 ..

psst : aku tak ada lah pandai sangat dalam bab ni . tapi aku cuba untuk memperbaiki blogger dan blog aku juga .. maaf kalau ada terguris hati … aku cuma mahu kita sama-sama membangun dalam dunia blog ..

Pengetahuan Am , , ,

37 comments


  1. review blog aku lak…hehehe

  2. Blog Tyka dapat score 78/100 kt Google speed. Hehe..Eichi lead di belakang, 74/100. :)

  3. eyty

    JGN LUPA BLOG EYTY JGK,,,,MCM ADE YG KURANG JE,,,SIMPLE JE KAN,,,HUHUHU

  4. review blog saye boleh?? :)

  5. saya nak blog saya di review…..

  6. hehehe…datin2..review la sy jugak..
    sy br kat sini..br ader 9 follower..hehehe
    http://mishftin.blogspot.com/2011/06/my-best-ghost.html

  7. wah, tahniah telah berjaya review blog karan-rakan, ini dapat bantu rakan anda untuk jana traffik yang optimum.. selain tu boleh la kenal sesama sendiri… :)

  8. WAAAAAA. Terima kasih Datin Tyka! Hehe. First review blog aku :D

  9. bestnyer……nak jgak ~~~~~ huuuuuu

  10. salam,
    korie pun nak .. klu datin xkeberatan laaa

  11. nak juga ! nak juga !

  12. kita seronok review blog orang tapi dalam masa sama kita akan dapat sipi-sipi dari mereka… buat masa sekarang menang tak nampak lagi mungkin satu hari nanti :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: