Kenapa Comment Di Blog Sikit Atau Tiada Langsung

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

aku bukan nak tunjuk pandai ke apa .. ni berdasarkan pengalaman aku ..

aku tahu korang pon tak yakin dengan blog aku sebab aku pon dapat kurang comment , kurang femes kan… mungkin sebab aku baru nak aktif ..

ok lupakan …

aku nak kongsi sedikit ilmu kepada new blogger bahawa kenapa comment blog kita ni sikit , kurang atau kekadang tu tiada langsung..

korang tak pernah terfikir ke… aku pulak kena fikir untuk blog orang .. bukan untuk blog aku… semalam , aku semalaman blogwalking secara senyap ke blog yang tiada comment , tapi follower ada…

aku tengok entri dorang bagus .. ada lah isi-isi yang aku boleh dapat.. tapi , aku comment blog mereka ni , aku bagi “can” 24 jam untuk balas ke blog aku ke , ke chatbox ke .. ini tidak.. batang hidung pun takda.. dia cuma reply di comment blognya sahaja… ini salah satu sebab kita tidak dapat comment .. sebab kita “sombong” atau “pentingkan diri” .. maaf aku terkasar.. tapi aku rasa aku cakap perkara yang betul..

cuba kita jadi peramah.. takkan kita sebagai blogger baru nak bermula , kita nak suruh orang datang blog kita.. jangan haraplah… kita ni yang kena pergi blog orang , jadi peramah , tegur mereka . tak salah kan.. cakap “hye” pon dah boleh..

pesanan terakhir dari aku , kita nak orang comment blog kita , kita kena comment blog orang tu.. sama juga seperti kalau nak orang hormat kita , kita kena hormat orang tu dulu..

itu sahaja , terima kasih kerana membaca.. maaf sekiranya terkasar bahasa .. tetapi aku ikhlas untuk kongsi ilmu kepada korang semua.. sekian ,

Blogger, Pengetahuan Am, Sahabat Blogger

23 comments


  1. oke!lepas nih aku komen blog org yg komen aku..aku try tambahkan mood kerajinan aku..thanks DT

  2. Ini aku sokong pendapat dan luahan dari hati kau.. aku pun sama macam kau juga.. aku penat buat entri mengharapkan ada yang komen dan ada feedback balik.. satu lagi..

    prinsip aku plak aku tunggu org komen aku dan aku akan komen dorg balik.. itu pun kalau dia datang singgah blog aku dan komen..

    Aku dtg blog dia dan aku komen entri dia.. dalam penghabisan ayat komen aku sertakan link macam ni…

    http://www.mejuez.com/2011/06/shaman-is-hacker.html

    so selamat terjah dan komen balik okey..! :D

  3. kadang2 tak sem[at nk jenguk balik blog diowg.. kesal gak.. hurm :(

    • admin

      tu ler.. kekadang salah kita .. tak sempat , tak perasan .. tp sebenarnye boleh je.. cube kekadang ada perasaan “malas” hehe

  4. gvh

    btul,sokong.tapi bile da femes dan banyak komen,jgnla x jenguk blog pengkomen tu..x gitu.

  5. huhu, betul tue..
    nak orang dtg belog kite, kite kene rajin dtg belog orang..hehe ^__^

  6. salam datin…

    tq atas tips berguna tersebut…bila pk2..betul gak tuh..hehehehe

  7. Betul tu Datin.. blogwalking tu penting. :) Dapat ilmu yakin kat sini. Hehe

  8. moral,jangan sombong2 dalam blog..ok!

  9. nas

    wooooo.. this is a very good advice. selalu ingat kalw org komen kat blog kita, and then kita balas balik komen tu kat blog kita juga, kira dah memandai. ha3. tq :)

  10. entry menarik!!! bagus! ilmu nie… :)

  11. Bagus entri nih… sokong sgt.. Kita kena la jadi peramah, baru seronok nk berblog bila sling tegur-menegur.. setakat buat blog syok sendiri je x guna juga..

  12. setuju. apa2 pun kena rajinlah kunjung-mengunjung.
    saling komen. nnti ada la tu yg balas komen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: