Bersabar Dan Berusaha

Seperti tengok gambar ni, aku sedang bersabar dan berusaha untuk menyiapkan assignment. Cuti seminggu tapi assignment satu bulan. Lecturer lecturer. We want holiday lah. Tapi dengan berkat kesabaran aku yang tak tidur semalaman, akhirnya siap juga kerjaku. Cuma tinggal satu lagi, kena balik Segamat baru siap.

Begitu juga dalam hidup ni, Kalau kita nak sesuatu kita perlu dan bersabar dan berusaha. Betul? Contohnya, aku nak target ranking blog aku dalam Malaysia top 500. Sekarang aku perlu bersabar dan kemudian berusaha.

Sebelum ni ranking aku pernah hampir cecah 500, tapi disebabkan aku malas nak update, tinggalkan blog macam tu akhirnya kecundang.

1 April 2012 ranking aku adalah 30,156 dan tahukah anda bahawa hari ni 27 April 2012 ranking aku sudah berada pada 2,904. Alhamdulillah dengan berkat kesabaran dan usaha aku ini lah hasilnya.

Target aku lepas ni nak buat kerja amal yang bertajuk “Blogger Dan Anak Yatim”. Aku harap ramai blogger turun ramai-ramai membantu. Boleh kan?

Jadi sabar dan usaha lah selagi kita mampu.

Dunia Blog

4 comments


  1. Mus

    sabarlah.. pasti ada habuannya nanti
    Mus recently posted..Penari Cilik Di Atas Lepa

  2. Man

    blog bandwidth habis!!!hampeh betul la…tak tau 10k lepas ke tak..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: